fredag 24 februari 2012

Yo

Hemkommen efter både läkar- och tandläkarbesök. Det första innebar vägning (vågen pekade några siffror neråt, som väntat) och lite allmänt snack om mediciner och kalorier. Jag gillar min läkare, hon är så relaaaxad.. hon ba "wzup maan"(jamaicansk brytning) jag ba "yeah 'tis cool maan".........typ. heh.

Det senare besöket bjöd på slem och blod som konsekvens av ett smärtsamt skrapande i mitt tandkött. Tydligen så har jag lite inflammationer här och var och måste hädanefter använda en minimal borste att köra in mellan tänderna. Ajajaj...

Nu ska jag gå en sväng på stan och inhandla ett par mycket efterlängtade mjukisbyxor. Sedan kommer brorsan hit på min förfrågan. Det är dags för ännu ett avslöjande. Och ikväll ska jag träffa en kompis och "come clean" med honom också. Aaaah! Känns som att jag inte gör något annat än springer runt och pratar om min ätstörning nuförtiden! Men men, det är väl något man måste göra för eller senare... och förr är ALLTID bättre än senare.

Ha en mysig fredag hörni!




1 kommentar:

  1. jag vill bara krama dig, trots att jag egentligen inte vet vem du är. du verkar vara otroligt klok, egentligen, och kanske även fruktansvärt envis (precis som jag)?

    svar; det är jäkligt svårt att inse att det faktiskt är du som har fel, inte alla andra. dock kan jag faktiskt, cross my heart och allt det där, lova dig att det blir lättare att inse ju mer du går upp i vikt, och ju mer du accepterar det faktum att mat, smak, lukt och liv är mer värt än svält och kompensation. fortsätt komma ut ur garderoben, och fortsätt våga. du är modig som har gjort det du redan har gjort, och därmed tillräckligt modig för att kunna göra resten! kram på dig, i massor <3

    SvaraRadera