fredag 17 februari 2012

Det blev fel.



Idag kom jag på den inte så fenomenala idéen att ta bilder av mig själv i underkläder.

 Jag tänkte att det skulle hjälpa mig att se min kropp utifrån, att jag kanske kunde fånga den där magerheten som faktiskt skymtar förbi ibland i spegeln, när ögonen tillhör MIG.

När jag sedan kollade igenom bilderna så kändes det faktiskt helt okej. Tyckte faktiskt att jag såg lite mager ut, tills en bild bredde ut sig över skärmen och förstörde ALLT. På bilden fanns en mage, en rumpa, kärlekshandtag - rubbet. (rubbet som är mänskligt och fint på alla andra förutom mig.)

Aj, vad ont det gör. Dumma, dumma jag.  Ångrar genast den där halva näringsdrycken som intogs imorse. Plus allt annat. Och så är det vägning imorgon och jag är hård i magen. Helvete.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar