tisdag 31 januari 2012

En dusch.

Det var vad det tog för att jag skulle göra en helvändning, som så många gånger förut.

Jag stod och njöt av det heta vattnet som strömmade längs min kropp. Sen kikade jag neråt och såg:


En svullen mage
Lår, ej som två raka pinnar
Två höftben, ej vassa nog

Ute ur duschen gick jag vidare till hallspegeln och fortsatte granskningen där. Jag såg:

Ett par armar som säkert hade sett smalare ut om dom inte var så förbannat korta..

Jag kom tillslut fram till att jag ser ganska normal ut. Och normal, det duger inte. Då har man ju inte gjort sitt bästa...

Nu sitter jag här som så många gånger förut, delad på mitten. Med den ständiga frågan gnagande i min skalle: bli friskare eller sjukare? äta eller inte?

Suck. Idag skulle ju bli en bra dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar